ѕрограма "ƒебати"
"«абагато змагань та замало сп≥впрац≥ може призвести до нер≥вност≥ та нестаб≥льност≥..."
"...Ќе можна нехтувати нав≥ть одн≥Їю дитиною..."
ƒжордж —орос
"...ћ≥й син сидить у б≥бл≥отец≥ Ц ўо ви з ним зробили? –ан≥ше його ц≥кавила т≥льки вулиц¤..."
"...¬они вживали наркотики, а п≥сл¤ гри на тему "“реба легал≥зувати марихуану", њх думка зм≥нилась, зараз вони не бо¤тьс¤ казати про себе та намагаютьс¤ кинути вживати наркотики, хлопц≥ зм≥нились на очах..."
"...Ќа один з турн≥р≥в прийшов мер нашого м≥ста, попередив, що лише на 15 хв., але залишивс¤ дивитись п≥вф≥нал та ф≥нал, п≥сл¤ цього сказав, що адм≥н≥страц≥¤ буде робити все, щоби дебати розвивались у район≥. ≤ дотримуЇтьс¤ свого слова..."
"...я вперше бачу таких д≥тей ≥ найважлив≥ше те, що це звичайн≥ д≥ти, звичайних шк≥л, ”крањна маЇ майбутнЇ..."
„и правда, що дебатами займаютьс¤ одн≥ л≥цењсти, в≥дм≥нники чи д≥ти ел≥ти?
«вичайно ж н≥.
¬ "ƒебатах" вс≥ однаков≥ не зважаючи на посади њх батьк≥в або с≥мейний стан. ƒ≥ти вчатьс¤ поважати думку ≥нших, бути толерантними до своњх опонент≥в, знаходити нових друз≥в, використовувати знанн¤ ≥ дотримуватись етичного кодексу. —ьогодн≥ в дебатах можуть вз¤ти участь вс≥ бажаюч≥.
ћета програми "ƒебати"
ўо таке дебати?
¬ ƒебатах арла ѕоппера беруть участь дв≥ команди, ¤к≥ обговорюють дискус≥йну тему з протилежних точок зору, тобто одна стверджуЇ дану тему, ≥нша Ц спростовуЇ. ѕерший гравець викладаЇ точку зору своЇњ команди на дану тему, наводить аргументи та приклади на п≥дтримку. ƒругий гравець спростовуЇ аргументац≥ю команди-опонента та п≥дкр≥плюЇ свою л≥н≥ю аргументац≥њ. “рет≥й гравець п≥дбиваЇ загальний п≥дсумок гри та детально зупин¤Їтьс¤ на вир≥шальних моментах суперечки. ¬ ѕарламентських ƒебатах також беруть участь дв≥ команди. оманда, ¤ка стверджуЇ тему називаЇтьс¤ ”р¤дом. “а, що заперечуЇ - ќпозиц≥Їю. ¬ кожн≥й команд≥ по два гравц≥. ѕроцес гри под≥бний до вищезгаданого формату, але Ї де¤к≥ в≥дм≥нност≥. ѕерший гравець маЇ право звузити дану тему в часових та просторових рамках. ¬икористанн¤ ≥нформац≥њ з друкованих джерел п≥д час гри заборонено. јктуальн≥сть реал≥зац≥њ програми
Ќа в≥дм≥ну в≥д традиц≥йноњ осв≥ти, методика проведенн¤ дебат≥в навчаЇ учн≥в бачити багатогранну пал≥тру житт¤, увесь спектр думок, навчаЇ знаходити переваги та недол≥ки кожноњ з них, лог≥чне, а не емоц≥йне по¤сненн¤ власноњ позиц≥њ. ƒебати - це не лише змаганн¤ за кращу манеру говорити, це, перш за все - ≥нтелектуальна прац¤. ќпрацьовуючи кожну тему, учн≥ ознайомлюютьс¤ з великим обс¤гом матер≥алу, в≥д наукових досл≥джень до статей у м≥ських газетах. ¬м≥нн¤ в≥докремлювати головне, п≥дкр≥плюючи його актуальними прикладами, дають вагому основу дл¤ подальшоњ науково-досл≥дницькоњ роботи. ƒебати Ї профес≥йною школою дл¤ учн≥в, ¤к≥ бажають вступити на юридичний, пол≥толог≥чний, ф≥лософський, ф≥лолог≥чний факультети, оск≥льки вони дають безц≥нн≥ риторичн≥ навички, вм≥нн¤ тримати себе на публ≥ц≥. ÷ю програму беруть на озброЇнн¤ також ≥ викладач≥ англ≥йськоњ мови, тому що вона надаЇ змогу розвивати усне мовленн¤, п≥двищуючи загальний р≥вень ерудиц≥њ. “радиц≥¤ проводити дебати з р≥зних питань веде до —тародавньоњ √рец≥њ, де народилис¤ ≥дењ демократ≥њ. «годом ц¤ традиц≥¤ активно розвивалас¤ в ≥нших крањнах сучасного св≥ту. ‘орма дебат≥в зм≥нювалас¤ залежно в≥д часу та культури крањни ≥ перетворилас¤ на гру, ¤кою захоплюютьс¤ тис¤ч≥ молодих людей в усьому св≥т≥. ¬ основ≥ гри лежить суперечка. ”часники дебат≥в п≥дпор¤дковуютьс¤ в≥дпов≥дним правилам, що надаЇ можлив≥сть ≥снуванн¤ двох протилежних точок зору. “аким чином учасники програми навчаютьс¤:
¬≥ков≥ групи, на ¤к≥ розповсюджуЇтьс¤ ѕрограма "ƒебати": «аклади, на ¤к≥ розповсюджуЇтьс¤ ѕрограма "ƒебати": —ьогодн≥ програма "ƒебати": ¬ ”крањн≥ програма реал≥зуЇтьс¤ центрами "ƒебати", що працюють в 8-ми м≥стах ”крањни: ињв, ƒн≥пропетровськ, ќдеса, алуш, ƒонецьк, ’арк≥в, Ћьв≥в та —≥мферополь. .... ƒо дебатних центр≥в вони приход¤ть не т≥льки, щоб готуватись до змагань, а й щоб св¤ткувати своњ дн≥ народженн¤, щоб сп≥лкуватис¤ з однол≥тками ≥ приход¤ть просто, тому, що њм нема куди п≥ти.... “ут ц≥каво... ¬же шостий р≥к в ”крањн≥ ≥снуЇ програма "ƒебати". «а цей час у дек≥лька раз≥в зб≥льшилас¤ к≥льк≥сть дискус≥йних клуб≥в у рег≥онах. ј з цим постала потреба у б≥льш т≥сн≥й сп≥впрац≥ м≥ж клубами, б≥льш швидкому розповсюдженню ≥нформац≥њ в≥д рег≥онального або ¬сеукрањнського в≥дд≥ленн¤ до самих дискутант≥в. —аме з ц≥Їю метою створен≥ дебатн≥ центри в рег≥онах та ¬сеукрањнський дебатний центр, ¤к≥ об'Їднуютьс¤ у ¬сеукрањнську асоц≥ац≥ю дебатних клуб≥в. √оловна мета центр≥в - зб≥р та розповсюдженн¤ ≥нформац≥њ, миттЇва реакц≥¤ на потреби дискус≥йних клуб≥в, допомога у проведенн≥ сем≥нар≥в у кожному навчальному заклад≥, оск≥льки, ¤к рег≥ональн≥, так ≥ ¬сеукрањнськ≥ сем≥нари не мають змоги запросити тренер≥в вс≥х команд у рег≥он≥ чи на ”крањн≥. Ќац≥ональн≥ координатори та директори центр≥в повн≥стю в≥дпов≥дають за реал≥зац≥ю програми, проведенн¤ сем≥нар≥в та турн≥р≥в. р≥м цього центри в≥дпов≥дають за: пошук нових додаткових джерел ф≥нансуванн¤, сп≥впрацю з ‘ондами, ћ≥н≥стерством осв≥ти ”крањни, державними структурами. ѕрезентують своњ методики на осв≥тн≥х конференц≥¤х ≥ п≥дключаютьс¤ до реал≥зац≥њ ≥нших програм в ”крањн≥. Ўукають партнер≥в ≥ адаптують нов≥ форми роботи. «аходи за ѕрограмою “елев≥з≥йна програма "“еледебати" ¬же б≥л¤ двох рок≥в на канал≥ “≈“ та обласних каналах по вс≥й ”крањн≥ транслюЇтьс¤ телев≥з≥йна програма "“еледебати", ¤ка маЇ своњх пост≥йних гл¤дач≥в. ”часниками дл¤ програми запрошуютьс¤ студентськ≥ клуби з р≥зних куточк≥в ”крањни. “еми присв¤чен≥ правам людини, верховенству права та ≥нших актуальним темам сьогоденн¤. ¬ипущено 10 програм, це дв≥ програми зараз в процес≥ створенн¤. ‘≥нансуванн¤ на цю програму було отримано в≥д ћ≥жнародного ‘онду "¬≥дродженн¤", COLPI, онсорц≥уму ¬ерховенства ѕрава (USAID) та јсоц≥ац≥њ јмериканських ёрист≥в (USAID). ¬ ”крањн≥ програма "ƒебати" реал≥зуЇтьс¤ ≤нформац≥йно-методичним центром "ƒебати" за ф≥нансовоњ п≥дтримки ћ≥жнародного ‘онду "¬≥дродженн¤" та ≤нституту ¬≥дкритого —усп≥льства (Ќью-…орк) ѕерейти до загальноњ ≥нформац≥њ про ≤нформац≥йно-методичний центр "ƒебати" —тор≥нку створено ћ≤ѕ÷ "Ќад≥¤"